تور بارسلون (تور بارسلونا - تور اسپانیا) - 4 شب، تور تنریف (تور جزایر قناری) - 3 شب، تور آمستردام (تور هنلد) - 2 شب، تور بروکسل (تور بلژیک) - 2 شب
به نام خدا
سلام
من حسین حسینخانی برگزار کننده تورهای گردشگری در اقصی نقاط دنیا اعم از تورهای اروپا، آمریکا، کانادا و تمامی مقصد های گردشگری آسیایی و... هستم.
اینبار میخوام از سفرنامه ی سفرِ 11 شب و 12 روزم، به بارسلون (بارسلونا)، جزایر قناری (تنریف)، آمستردام و بروکسل براتون بگم، که احتمالا به دردتون میخوره.

دو گروه مختلف درخواست پکیج سفر 7 سپتامبر 2015 مارو داشتند.
اولی 25 نفر، مهمانان یک شرکت معتبر و دومی 12 نفر، دو خانواده 4 نفره و دوتا دونفره بودند.
اولین کار این بود که با شرکت کارگزار اسپانیامون هماهنگ کردیم، یک دعوتنامه برامون فرستادن که خیلی به گرفتن ویزاهامون کمک کرد.
اونایی که تاحالا رفتن میدونن که ویزای شنگن، خیلی مراحل پیچیده ای داره، و ممکنه لحظه ی آخر به هر دلیلی شما را نپذیرن، به همین خاطر، اقدام از طریق یک آژانس با سابقه و وارد، خیلی درصد موفقیت شما را برای گرفتن ویزا زیادتر میکنه.
(شما از منوی بال، میتونید گزینه ی بخش ویزا را وارد بشید و مدارک لازم را ببینید.)
بعد از هماهنگی برنامه تور را چیدیم، و طبق برنامه، مدارک تک تک اعضای گروه را، آماده و به همراه برنامه سفر، برای سفارت، ارسال کردیم؛ خداروشکر همه تایید گرفتن و ویزاها صادر شد.
پرواز را از هواپیمایی قطری رزرو کردیم و از طریق شبکه مجازی اقلام مورد نیاز مسافران (شامل: ساک دستی کوچک، چسب زخم، چتر، کاور لباس، کفش مناسب پیاده روی، قرص و دارو با مجوز پزشک، وسایل شنا با تاکید حداکثر بار هر نفر 20 کیلوگرم) را به اطلاعشون رسوندیم، هماهنگ کردیم نیمه شب همگی فرودگاه امام باشند.

یه نکته هم درباره هواپیمای قطری، اینه که، خیلی پروازهای خوب، مدرن، ایمن، با کادر مهربان و با صندلی های راحتی داره.
روز اول تور بارسلون (تور بارسلونا - تور اسپانیا) - روز اول سفر
در تور بارسلون (4 شب)، قناری (3 شب)، آمستردام (2 شب)، بروکسل (2 شب)، خداروشکر، با اینکه فرودگاه خیلی شلوغ بود، همه به موقع آمدند، وگرنه بعید نبود خیلی ها جا بمونند.
رفتم برد پروازو نگاه کنم که ببینم پرواز تهران-دوحه و دوحه-بارسلون (بارسلونا) مون تو چه وضعیتیه، که توی وضعیت دریافت تیکت پرواز بود. رفتیم کانتر سفر بارسلون (بارسلونا) را پیدا کردیم، سریع رفتیم تو صف پلیس مهاجرت ایستادیم.

صف چک پلیس مهاجرتی، یک ساعتی طول کشید. متاسفانه با اینکه از قبل اعلام کرده بودم، برخی از مسافرها، هنوز عوارض خروج از کشور را پرداخت نکرده بودن، و کلی ما را، به دردسر انداختن. صف پلیس مهاجرت هم خیلی شلوغ بود و بالاخره بعد از همه این مراحل، یک ربع قبل از پرواز، سوار هواپیما شدیم.
بعد از نزدیک دوساعت پرواز به دوحه رسیدیم و بدلیل کانکشن کم، که حدود دو ساعت بود، سریع مسیر منتهی به دوحه - بارسلون (بارسلونا) را پیدا کردیم که با حروف A,B,C,D علامت گذاری شده بود.

فرودگاه دوحه بسیار شیک، مدرن، با فری شاپ های بزرگ و زیبا بود. سپس با پرواز حدود شش ساعت از دوحه به کشور ماتادورها ( اسپانیا - شهر بارسلونا ) رسیدیم.
بعد از گذشتن از پلیس مهاجرت (دقت کنید که ممکنه پلیس مهاجرت حتی به ویزاتون ایراد هم بگیره، ولی اصلا استرس نگیرید و کاملا مسلط جوابشونو بدید)، نماینده شرکت اسپانیایی در بارسلون (بارسلونا) با یک اتوبوس لوکس به استقبال ما اومد. مستقیم به هتل های 4 ستاره Universal Barcelona (یونیورسال بارسلونا) که نزدیک میدان کریستف کلمب و پایین خیابان رامبلا (معروفترین خیابان بارسلون) بود رفتیم.
دونه دونه اتاق مسافرها را چک کردم و تحویل گرفتم، بعضی از مسافرها کتری میخواستن که از رسپشن داخل هتل براشون گرفتم و نکته جالبی که متوجه شدم این بود که بیشتر هتل های بارسلون اجازه آوردن مهمون رو تو اتاقتون به شما میدن (این مورد در هتل های تایلند هم وجود داره) ولی دقت کنید که همشون اینطور نیستن، پس اگر براتون مهمه، قبل از سفر حتما این موضوع رو چک کنید.توری که من برای مسافران هماهنگ کرده بودم، به صورت صبحانه و ناهار بود، ولی زمانی که ما رسیدیم ساعت نزدیک به 4 بعد از ظهر بود، توافق کردیم و روز اول را، به جای ناهار توی تورمون شام بگنجونیم.ازجمله رستوران های خوب و قیمت مناسبی که میشه به صورت سلف غذا خورد، میتونم به رستوران های Frisco Restaurant (فریسکو) که تو جای جای شهر وجود داره اشاره کرد. که یکی از نزدیک ترین هاش توی خیابان رامبلا، و یکی توی پاساژ بزرگ Mare-magnum (مگنوم) که برای هرنفر حدود 11 تا 15 یورو بسته به روز های هفته هزینشه.بعد از صرف شام، پیاده از کوچه های تاریخی و زیبای رامبلا، به سمت هتل حرکت کردیم.

روز دوم تور بارسلون (تور بارسلونا - تور اسپانیا) - روز دوم
سفرتور بارسلون (4 شب)، قناری (3 شب)، آمستردام (2 شب)، بروکسل (2 شب) ما، طبق برنامه ریزی که از قبل به مسافران اعلام شده بود، ساعت 9 صبح بعد از صبحانه، با دو وسیله نقلیه از جلوی هتل برای بازدید از نقاط دیدنی بارسلون (بارسلونا) راه افتادیم، یکی اتوبوس 32 نفره برای تجار و یه مینی بوس هم برای خانواده ها.
نماینده شرکت اسپانیامون یه خانم بسیار مهربانی بود که طول سفر مارو همراهی می کرد و خودش ساکن بارسلون (بارسلونا) بود.با ایشون هماهنگ کردم که مسیر گشتمونو با مسیر اتوبوس های hop on-hop off قرار دهد.
این اتوبوس ها از جمله وسایل نقلیه عمومی هستند که در اکثر شهر های بزرگ دنیا وجود دارند که به صورت یک روت (خط و مسیر حرکتی) از میدان اصلی یک شهر حرکت کرده و تمام جاذبه های گردشگری شهر رو طی میکنند، و بلیط های یک روزه و دوروزه دارند. در بارسلون (بارسلونا) و تمام شهرهای دارای این سیستم حمل نقل، شما میتونید تو هر ایستگاه پیاده بشین یا از بیرون اون جاذبه را ببینید.
هر ایستگاهی که پیاده بشید، می تونید بعد از هر چند دقیقه که دلتون بخواد، جاذبه مورد نظر را بازدید کنید، و برگردید و اتوبوس بعدی را سوار بشید که مطمئنا ادامه ی همون مسیر را میره.این اتوبوس ها، هر یک ربع از هر ایستگاه رد میشن، و شما، فقط یکبار، پول بلیط یک روز یا دوروز رو میدید، و میتونید یک یا دو روز کامل از ساعت 8 صبح تا 5 بعد از ظهر از این اتوبوس ها استفاده کنید.در بارسلون (بارسلونا) 2 تا روت (خط و مسیر حرکتی) وجود دارد، که شما با یک بلیط یک روزه یا دو روزه، می تونید از هردوشون استفاده کنید.

میدان کاتالونیا، موزه هنر و در آخر کلیسا ساگرادا فامیلیا از جمله اماکن مهم بارسلون (بارسلونا) بود که همسفران ما خیلی ازشون خوششون اومد.
ابتدای رامبلا میدان کریستوف کلمب (که در نزدیکی فروشگاه مگونوم و ساحل قرار دارد) قرار داره، کمی که جلوتر میریم، ابتدای بلوار، یسری مجسمه نما (انسان های زنده که نقش مجسمه بازی میکنند) با اشکال خاص وجود دارند، که با یه مبلغ کم، برای مسافران، ادا و شکلک در میارن و کلا جالبن.توی خیابان راملا، اکثر فروشندگان، پاکستانی و هندی هستند که اغلب اجاره کردن محلشونو، و یجورایی انگار تسخیر کردن کل اون خیابونو. توی فروشگاه های اینشکلی که اتفاقا فروشنده هاش ارتباط خیلی خوبی هم اغلب با ما ایرانی ها برقرار میکنند، میشه انواع هدیه های ریز و کوچولو مثل یادگاری از بارسلون (بارسلونا) و... پیدا کرد و خرید.
از پایین خیابان راملا که به سمت میدان کاتالونیا میایم، سمت چپ میدان کاتالونیا، یه خیابونه که نبشش، فروشگاه های زارا (ZARA) و منگو (MANGO) هست، که توی خیلی از فصول سال، آف (OFF%) های سنگین میزنه و جنسای خیلی خوب و برند رو میتونید با قیمتای بسیار مناسب خریداری کنید. همینطور دست راست میدون، یه فروشگاه بزرگ چندین طبقست که انواع برندها را میشه توش پیدا کرد.میدان کاتالونیا، یکی از جاذبه های توریستی بارسلون (بارسلونا)، و شلوغ‌ ترین میدان بارسلوناست، که در ابتدای رامبلا، و مابین بخش قدیمی و مدرن اکسمپله قرار داره. وجود مراکز خرید متعدد در این میدان، یکی از بهترین دیدنیهای بارسلونا، و جاذبه های گردشگری اسپانیا به شمار میره.توی همون محدوده ی میدون، کمی اینطرف تر، آبنماهای بسیار زیبا که با رقص نور های دیدنی کار میکنند، قرار دارند که مردم اغب میرن کنارشونو عکس میگیرن.یه نکته دیگه هم تا یادم نرفته بگم، البته این مورد سینه سینه نقل شده، ما ندیدیم، ولی شنیدیم، که توی اروپا خیلی باید مراقب خرید از دستفروشان باشین، و اصلا اینکارو نکنید، چرا که اگر پلیس ببینه، جریمه های سنگین برای اینکار داره.
موزه ملی هنر کاتالونیا Catalina Art National Museum Barcelona، که قبلا یک قصر سلطنتی بوده، یکی دیگر از جاذبه های توریستی بارسلوناست. این موزه در سال 1929 میلادی، محلی برای برپایی نمایشگاه های بین المللی بود. اما در سال 1990 میلادی به موزه تبدیل شد. موزه ملی هنر کاتالونیا، از جمله موزه هایی هست که، خودش بیش از آثار درونش، بازدیدکننده را سرگرم می کنه. توریستا با نگاه به ساختار این بنای زیبا، جذب طراحی فوق العادش می شن.در مقابل این ساختمان، یه میدان هست، با آبنماها و رقص نور و رقص آب های بسیار زیبا و موزیکال که شنبه شب ها، برنامه ی شادی دارن اونجا و اغلب مردم زیادی جمع میشن.روبروی ساختمان هنر، یک خیابونه که به میدان اسپانیا ختم میشه و حد فاصل این دو فضا، ساختمان های نمایشگاه های بین المللی اسپانیا، در اونجا برگزار میشه؛ که عبارتند از: نمایشگاه موبایل بارسلون در ماه فوریه و نمایشگاه بی تراول، که در آوریل انجام میشه.
توضیح کلیسا: ساگرادا فامیلیا (واژهٔ لاتین به معنی خانوادهٔ مقدس) کلیسایی در شهر بارسلون (بارسلونا) هست، که علاوه بر مکان مذهبی بودن، از جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شه.
این کلیسای کاتولیک از سال ۱۸۸۲ میلادی در حال ساخت بوده و پیش‌بینی می‌شه که تا سال ۲۰۲۶ ساخت آن تمام نخواهد شد.
این کلیسا را آنتونیو گائودی (۱۸۲۸-۱۹۲۶) معمار مشهور اسپانیایی
که ۱۵ سال آخر عمرش را صرف تکمیل این کلیسا شد، طراحی کرد.
جالبه بدونید، که این کلیسا، تماما از قطعات پیش ساخته درست شده، غیر از این هم نمیتونسته باشه، چراکه جزئیات زیادی داره، یکی از مهم ترین دلایل معروفیت بارسلون (بارسلونا) همین کلیساست که رکورد دار گینس هم هست.
گفته میشه که به دلیل جزئیات زیاد موجود در این پروژه، از دوران ابزارهای اولیه دوران صنعتی شدن، تا عصر 3Dپرینت ها ادامه خواهد داشت.
بلیط ورودی کلیسا را، کارگزار اسپانیاییمون از قبل گرفته بود و ما خیلی سریع و بدون صف و معطلی وارد کلیسا شدیم، درصورتی که اگر شما این تیکت را از قبل نگرفته باشید، دربعضی از روزهای سال، مجبورید، دو تا سه ساعت در صف تهیه بلیط بایستید.
بعد از بازدید ها برای ناهار، به یکی از بوفه رستوران های بارسلون (بارسلونا) رفتیم و بعد از ناهار هم به سوی اسکله بارسلون حرکت کردیم که در همین حین، اطلاعاتی رو از نماینده کارگزارمون دریافت میکردیم. در آخر به هتل برگشتیم و تعدادی مشغول استراحت و تعدادی هم به دنبال آدرس از لیدر برای تفریحات شبانه بارسلون رفتند، که حقیقتا شب های زنده و زیبایی داره.

روز سوم تور بارسلون (تور بارسلونا - تور اسپانیا) - روز سوم سفر
تور بارسلون (4 شب)، قناری (3 شب)، آمستردام (2 شب)، بروکسل (2 شب) ما همچنان در حال گشت زنی تو بارسلون بودیم .در برنامه ی امروز، خرید (وقت آزاد) بود که با مسافران قرار گذاشتیم که هر کدام از انها که میخواهند خرید کنند ساعت 10صبح در لابی باشند که با همراهی همه به خیابان رامبلا رفتیم که اصلی ترین مراکز خرید، رستوران ها و فروشگاه های ریز و درشت در آنجا قرار داشت.11 سپتامبر، روز ملی کاتالونیا بود، که بارسلون مرکز آن است. به همین خاطر، بعضی از فروشگاه ها بسته بود، ولی در خیابان ها جشن های مختلفی برگزار میشد. که هم موجب اعتراض و هم شادی، برای ما و مسافران بود. ظهر آن روز مسافران را به یک رستوران ژاپنی بردیم که منوی انتخابی و هر میزان مسافران میل داشتند میتوانستند میل کنند با نوشیدنی رایگان و سپس عصر رفتیم سمت اسکله که قایق های تفریحی که از اسکله ای که از پاساژ بزرگ Mare-magnum (مگنوم) راه داره، و ده دقیقه جلوتر از اون هم کازینوی بزرگ بارسلون (بارسلونا) هست، که هرکسی دوست داشت میتونست، از کشتی های بزرگ تفریحی، به نام "کروز"، که قیمت خیلی خوب و معقولی هم داره، استفاده کنند و به گشت زنی برن، بعد از اون، دیگه گروه در اختیار خودشون بودن، تا صبح روز چهارم.
روز چهارم تور بارسلون (تور بارسلونا - تور اسپانیا) - روز چهارم سفر
در تور بارسلون (4 شب)، قناری (3 شب)، آمستردام (2 شب)، بروکسل (2 شب)، ما به این علت که تجار، تعداد بیشتری داشتن و مجرد بودن، مسافران را به دو گروه متفاوت تقسیم کردیم، در برنامه ریزی برای گروه خانواده ها سعی کردیم، بیشتر گشت مراکز خرید و پارکها رو بگنجونیم و با یک لیدر وارد ایرانی مقیم بارسلون هماهنگ کردیم و هردو گروه رو راه انداختیم، اکثر مسیرها یکی بود الی اینکه، گروه تجار، مکررا میخواستن، استادیوم نیو کمپ رو هم ببینن، به همین خاطر از قبل تایمی رو مدنظر قرار دادیم که بازی نباشه، ولی عصر روزی که میخواستیم بریم، بازی رئال مادرید و اسپانیول بود که یسری از دوستان دوست داشتن بازی رو از نزدیک ببینن، به همین خاطر، برنامه رو طوری تنظیم کردیم که صبح، استادیوم باشگاه بارسلونا و موزه نیو کمپ رو بازدید کردیم و  عصر برنامه پارک گوئل رو داشتیم که از عصر برای بچه ها، یسری تیکت گرفتیم که برن بازی اسپانیول و رئال مادرید رو ببینن.

قرار بود مسافران ما ساعت 11 تا 12:30 از نیوکمپ بازدید کنند، ولی جاتون خالی، تا ساعت 14 در نیو کمپ بودند، و نزدیک بود ناهار روز اخر را که با رستورانی هماهنگ کرده بودیم که دوستان برن و هرچیزی دوست دارن میل کنن، از دست بدیم، که خداروشکر مدیر رستوران از دوستان ما بود و با همکاری فوق العاده به ما سرویس بوفه ارائه داد شامل سالاد/غذای اصلی/ دسرو نوشیدنی برای هر ذائقه ای . عصر روز چهارم به سمت پارک گوئل رفتیم (البته برای چند تا از گروه آقایان که بلیط براشون تهیه کرده بودیم، از آنجا تاکسی گرفتیم و اونها از ما جدا شدند) وبعد از بازدید پارک، به هتل بازگشتیم.
قرار شد، همه ی دوستان، ساعت 11 صبح روز پنجم، برای ترانسفر به فرودگاه بارسلون (بارسلونا) برای سفر به تنریف در لابی باشند.یه نکته دیگه هم که جا داره بهش اشاره کنم اینه که، در بارسلون (بارسلونا) استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی خیلی مناسبه، بخصوص تاکسی که آدم فکرشم نمیکنه که با مبلغ 7 تا 10 یورو، میتونه از مرکز شهر به کازینو یا اطراف بره، که قیمتش خیلی مناسبه نسبت به تاکسی بودنش، مخصوصا اگر چهار نفر باشید و بتونید همین هزینه رو بین خودتون تقسیم کنید و پولتونو ذخیره کنید.قیمت آب هم بطری هایی که از نظر جنس بدنه، معمولی تره، یک یورو، و بطری هایی که سفت تر و شکیل تره، 2 یورو است.

روز پنجم از بارسلون (بارسلونا) به تنریف (جزایر قناری) - روز پنجم سفر
در تور بارسلون (4 شب)، قناری (3 شب)، آمستردام (2 شب)، بروکسل (2 شب)، ما، بعد از سپری کردن 4 شب 5 روز اقامت در بارسلونا روز پنجم به سمت فرودگاه حرکت کردیم. طبق معمول، 2 تا ماشین برای ترانسفر گروه هماهنگ کرده بودیم یک اتوبوس 30 نفره و یک مینی بوس 20 نفره، که مسافران مرد مجرد و خانواده ها تفکیک شده باشند .

در فرودگاه دنبال گیت ایرلاین AIR Europa برای پیدا کردن لاین ها برای مسافرین یک به یک کارت پرواز گرفتیم که  آژانس طرف قرار داد ما در اسپانیا، زحمت رزرو این تیکت ها که به صورت گروهی صادر شده بود، انجام داده بود.
بعد از یک پرواز عالی که حدود 3:30 دقیقه طول کشید، رسیدیم به بخش شمالی تنریف، شمال منطقه santa cruz و به طور دقیق تر منطقه purto della cruz. ترانسفر اونجا دیگه به صورت گروهی بود، و نماینده اسپانیایی ما در تنریف،با 1 اتوبوس 40 نفره به استقبال ما اومد. ساعت حدود 3 بعد از ظهر بود و هوا فوق العاده عالی بود.