سفرنامه تور10 روزه رم ، بارسلون ، پاریس قسمت اول
تورایتالیا (تور رم ) 3 شب / تور اسپانیا (تور بارسلون ) 3 شب / تور فرانسه (تور پاریس) 3 شب
به نام خدا سلام من حسین حسینخانی مدیر عامل شرکت هواپیمایی پارسین سیر پارس برگزار کننده تورهای گردشگری در اقصی نقاط دنیا اعم از تورهای اروپا، آمریکا، کانادا و تمامی مقصد های گردشگری آسیایی و... هستم.
تو سفرنامه امروزم می خواهم از خاطرات تور10 روزه ام که شامل 3 شب تور رم 3 شب تور بارسلون و 3 شب تور پاریس بود

براتون از تجربیات خودم و همسفرام براتون بگم.

بعد از گرفتن وقت سفارت ایتالیا و گرفتن نامه از یکی همکاران آژانس مسافرتی خودم (پارسین سیر پارس) و کلی رزرو هتل و بیمه

و... بالاخره دو روز قبل از حرکت ویزامون دراومد چون در کارم مطمئن بودم پرواز ایران ایر که رفت به رم بود و برگشت از

پاریس را خریداری کرده بودم .

روز 26/1/94 حدود ساعت 30/13 وارد فرودگاه شدیم بعد از کارهای ابتدایی ساعت 45/15 سوار هواپیما شدیم که 300 نفر

ظرفیت داشت که فقط حدود 80 نفر آن پر بود.

ساعت 15/19 وارد شدیم که فرودگاه رم (تور رم) فومنچینو فرودگاه خوبی بود راننده که برای ترانسفر ما در(تور رم، تور بارسلون

،تور پاریس ) رم بنگلادشی بود که باید یک ون 8 نفره دنبال ما اومد کمی توضیح از شهرداد در نگاه اول طبیعت زیبا رم کمی

غافلگیرکننده بود .

از تهران هتل Gam brinus را رزرو کرده بودیم که در قلب شهر رم (تور رم ) قرار داشت حدود 300 یورو از ما دیوز یت گرفت برای 2

اتاق چون ما کریدیت کارت نداشتیم.

هتل 4 ستاره بود و موقت آن کمی فاصله از termini داشت که خیابان اصلی و میدان اصلی راه آهن رم (تور رم ) در آن قرار داشت.

27/1/94

روز دوم بعد از صرف صبحانه کامل در هتل و طبق سرچ های من برای تور رم 3 شب ، تور بارسلون 3 شب و تور پاریس 3 شب و با استفاده از

گوگل مپ خودمان را به میدان ترمینی رساندیم میدانی شلوغ پر از اتوبوس و نزدیک ایستگاه مرکزی راه آهن رم بود که اصلا ترمینی نام همان

ایستگاه راه آهن رم ( تور رم ) هست که بسیار بزرگ/ با برنامه / زیبا و پر مسیر است حتی از فرودگاه های رم به این ایستگاه قطار مستقیم

وجود دارد.

از یک دکه روزنامه فروشی 4 عدد بلیط 48 ساعته hop on hop off خریدیم بعد به اولین ایستگاه این اتوبوس ها در رم (تور رم ) رفتیم

که کاملا هم مشخص بود منتظر اولین اتوبوس شدیم از روی نقشه محلهایی که برای بازدید روز اول مهم بود را مشخص کردیم و از هندس

فری هایی که دادند توضیحات هر مسیر و هر جاذبه و هر ایستگاه را به انگلیسی گوش می کردیم.

قیمت این بلیط ها برای هر نفر 28 یورو برای 48 بود تقریبا هر 15 دقیقه یک بار در هر ایستگاهی شما می توانستید سوار اتوبوس شود تا به

ایستگاه شماره بعدی بروید.

در تور رم ( تور رم 3 شب ) تور بارسلون ( 3 شب ) تور پاریس ( 3 شب ) ما تصمیم گرفتیم در ایستگاه های کولئوم آبشار تروی و پله های

اسپانیایی پیاده شدیم و ما بقی را برای روز بعد اولین ایستکاه در تور 10 روزه ما که در تور رم ، تور بارسلون و تور پاریس بود کولئوم بود.

که تاریخچه کاملا مشخصی دارد در دور تا دور آن دختران و پسران زیادی می دیدید که در حال نقاشی کشیدن از این مجموعه هستند و چند تا آدم با لباس رمی که برای عکس 10 یورو می گرفتند.

27/1/94

درادامه مسیربه سمت پله های اسپانیایی رفتیم به یک رستوران کوچک رسیدیم که صندلی هایی بیرون مغازه داشت خیلی گشنه بودیم

4 تا پیتزا سفارش دادیم ولی چون ازمواردی که زیرش نوشته بود سر در نیاوردیم خیلی جالب در نیامد ولی بزرگ کمی روغنی با

کالباس فراوان بود 54 یورو شد به هر حال تجربه جدیدی بود و لذت بردیم.

در تور رم ، تور بارسلون ، پاریس پیاده به مسیرادامه دادیم اطراف پله ها پراز کوچه های فروش با برندهایی مثل

Chanel/Gualli/D & G و... بود که برای ما جالب بود خود پله ها برای ما جاذبه زیادی نداشت چند تا عکس گرفتیم و بعد برگشتیم

که با اتوبوس به ترمینی برگردیم ازآنجا هم پیاده به سمت هتل رفتیم و کمی استراحت کردیم و عصر تصمیم گرفتیم با مترو به مغازه

ها سر بزنیم نزدیک Spanga تجربه خوبی بود از خرید بلیط مترو تو ایستگاه ترمینی گرفته تا اشتباه سوار شدن گیرکردن محسن

درب مترو و در نهایت بسته بودن تمام مغازه ها در ساعت 9 شب خلاصه یه دوری زدیم و با مترو برگشتیم هتل استراحت کردیم.

28/1/94 جمعه

سلام امروزهم شروع کردیم با یک صبحانه خوب کمی هم کیک و کلوچه برداشتیم برای فردا صبح که نمی رسیم صبحانه بخوریم

چون ترنسفرقرار بود 30/6 بیاد دنبال ما که صبحانه در رستوران از ساعت 7 شروع می شود .

به هرحال بعد از صبحانه رفتیم ترمینی که با اتوبوس های BIG BUS یا همون اتوبوس قرمزهای دوطبقه را بازبریم چون 48 ساعته

خریده بودیم که دیگه پولی ندادیم خیلی روزجذابی به نظرمی رسید با اینکه هوا کمی سردتر بود و نم نم باران می اومد .

با تور رم/ بارسلون/ پاریس به واتیکان رسیدیم صف حدود 300 متر بود تخمینی دیگه ولی محوطه زیبایی داشت کلی عکس گرفتیم

حتی یک راهنما اونجا بود که به زبان افغان صحبت می کرد ( فارسی دری ) که گفت 50 یورو می گیره میریم هم موزه هم کلیسا را

می بینیم ولی بچه ها پایه نبودن منم پشیمون شدم و فقط به محوطه اکتفا کردیم قبلا تو اینترنت عکساش دیده بودم که واقعا نقاشی

زیبایی بود ولی به هر حال منم تابع جمع بودم چون اگر تنها می رفتم 2 ساعت بقیه معطل می شدن بعد از گرفتن چند عکس یادگاری

از محوطه و خود بیرون کلیسا و سربازها با لباس مخصوص تو خیابان 4 ساندویچ خوردیم با نوشابه حدود 38 یورو شد که خیلی

خوب نبود بعد با همون اتوبوس قرمزا اومدیم پل اسپانیایی پیاده شدیم و کلی فروشگاه را بازدید کردیم و انقدر که فکر می کردیم

گرون نبود .

بعد اومدیم هتل کمی خوابیدیم و دوباره رفتیم البته یادم رفت بگم بین فروشگاه ها با شخصی اتفاقی آشنا شدیم به اسم رامین که ایرانی

بود و توی فروشگاه ها آرایشی کارمی کرد به ما پیشنهاد کرد بریم Campo de firoe که پراز بارو مکان های شاد بود.

عصرما هم از ترمینی بعد از کمی خرید جزئی یه تاکسی گرفتیم رفتیم اونجا نمی دونم چه خبر بود شانس ما خیلی ترافیک بود راهی

که باید حدود 10 یورو پول می دادیم 25 یورو پول می دادیم جای معمولی بود که کلی بار ازاین کنار خیابانی ها داشت ما هم اهل

چیزی نبودیم فقط بین راه که برسیم به پل قشنگ بود که از Campo رفتیم اونجا چند تا عکس گرفتیم یه دوری زدیم و برگشتیم با

تاکسی ترمینی حدود 15 یورو پول دادیم بعد تو ترمینی شام خوردیم من پاستا بقیه پیتزا خیلی خوب بود با نوشابه و سالاد هر نفر 9

یورو افتاد بعد پیاده اومدیم هتل ووسایل جمع کردیم و آماده سفربه بارسلون شدیم ورود به واتیکان با موزه گفتم 28 یورو می شود.

چند نکته در مورد مردم و کلا ایتالیا درتور رم / بارسلون / پاریس :

1.میدان اصلی رم ترمینی بود که هم قطارداشت هم مترو هم فروشگاه هم ایستگاه A و B کل مسیرBus Red در این میدان بود کلی

مغازه ارزون فروشی همه چی که اکثرا چینی بود اطراف میدان بود .

یادگاری رو یخچالی و مثل اینا 1 تا 2 یورو بود که ما کلی خریدیم مثل کولوسئوم و همه چی...

بستنی ایتالیایی را اصلا از دست ندید که عالی بود ما سرخیابان هتل یه دونه خوبشو داشتیم عالی بود و 3 یورو هست.

یه فروشگاه بزرگ در خیابان Via Gite بود که ما کلی خوراکی مثل شکلات و کاکائو، خمیردندان و...خریدیم قیمتهاش از تهران هم

ارزونتر بود کلی بگم کل رم شاید می توان گفت از تهران اگر ارزونترنبود گرونتر هم نبود .

نکته دوم اینکه اصلی ترین جاهای دیدنی رو غیرازواتیکان می شود پیاده رفت ولی بهترین کار بلیط 48 ساعت Red Bus که عالیه

هر کجا دوست داشتید پیاده می شوید .

از فرودگاه تا ترمینی می شود با مترو رفت.

ویزای کانادا / ویزای مولتی کانادا / ویزای انگلیس / تور انگلیس / ویزای شینگن / تور اروپا / تور بالی / تور مالدیو / تور اتریش /

تور پرتغال / تور بارسلون / تور جزایر قناری / ویزای آمریکا / وقت سفارت آمریکا / وقت سفارت کانادا / وقت سفارت انگلیس /