تور بارسلون (تور بارسلونا - تور اسپانیا) - 4 شب، تور تنریف (تور جزایر قناری) - 3 شب، تور آمستردام (تور هنلد) - 2 شب، تور بروکسل (تور بلژیک) - 2 شب

به نام خدا

سلام
من حسین حسینخانی برگزار کننده تورهای گردشگری در اقصی نقاط دنیا اعم از تورهای اروپا، آمریکا، کانادا و تمامی مقصد های گردشگری آسیایی و... هستم.

در بخش قبل از بارسلون (بارسلونا) و اتفاقات و گردش ها و مراکز دیدنی و توریستیش براتون گفتم، و نکات گردش راحت توی اون شهر رو هم براتون مشخص کردم.

حالا توی این بخش میخوام، از تنریف (جزایر قناری) زیبا براتون بگم، جایی که حتی اگر یکبار هم به اروپا، یا حتی هیچ مقصد خارجی سفر نکرده باشین، یا خیلی علاقه ای به اسپانیا نداشته باشین، حتما، اسم جزایر قناری رو شنیدید.

جزیره تنریف ، از جزایر معروف به جزیره قناری هست، همینطور، بزرگترین و به عنوان مرکز این جزایر شناخته میشه. کشتی های کروز زیبا، با 40 یورو شما را از تنریف به جزایر اطراف مخصوصا خود قناری (یکی از مجمع الجزایر قناری) می برند.

مرکز تنریف (که از جزایر مربوط به مجموعه جزایر قناری است) "سانتا کروز (Santa Cruz) د تنریفه" هست. یکی دیگه از منطقه های مهم این جزیره تنریف، کریستیانوسه (Cristianos)، که جزو میراث جهانی یونسکو محسوب میشه، که سکونتگاه اسقف کاتولیک محلی، و خونه اسقف تنریف، اونجاست. کندلاریا، مرکز زیارتی کاتولیک، در مجمع‌ الجزایر قناری هست.

از جاذبه های دیگه ی معروف جزیره تنریف (از توابع جزایر قناری)، میشه به پارک ملی تیده، اشاره کرد. آتشفشان تید، مرتفع‌ترین آتشفشان در اسپانیا و سومین آتشفشان مرتفع در جهانه.
جزیره تنریف
(از توابع جزایر قناری) ، 2 تا فرودگاه داشت که یکی در شمال و یکی در جنوب، که پرواز ما به مقصد فرودگاه شمالی جزیره تنریف (از توابع جزایر قناری) بود.

بد نیست بدونید، اگر دنبال اقامتی با آرامش و به دور از ازدحام و شلوغی میگردین، منطقه ی شمالی جزیره تنریف (از توابع جزایر قناری) بهترین جا برای اقامت و آرامشه، که خودش مراکز خرید، دیسکو های کوچک و بزرگ و بنادر متعددی داره، و منطقه جنوبی هم پر از ازدحامه که بیشتر، تفریحات جوون پسند داره.

روز اول تور تنریف (تور جزایر قناری) - روز پنجم سفر

در تور بارسلون (4 شب)، قناری (3 شب)، آمستردام (2 شب)، بروکسل (2 شب)، ما، بعد از ظهر، یسری از دوستان از استخر هتلمون که اسمش Beatriz Atlantis & Spa بود، استفاده کردند و تعدادی هم تو اتاقا استراحت کردند و یسری دیگه هم اومدنو از من راجع به محل های اطراف و امکاناتی که شب میشه استفاده کنند پرسیدن و من یسری توضیحات بهشون دادم. نوبت شام اول شد، که رستوران هتل خیلی غذای خوبی با شرایط مختلف ارائه می کرد.

چون گروه خیلی بزرگی بودیم، یه قسمت از رستوران رو به ایرانی ها اختصاص دادند، بسیار هم بهمون احترام میذاشتن، شام از ساعت 19الی 22 سرو میشد و با لباس راحتی و دمپایی هم راه نمیدادند. انواع دسر، قهوه و بهترین غذاها و سایر نوشیدنی ها برامون ترتیب داده بودند. فضا خیلی عالی و شیک و مدرن بود ، هم هتل، هم جزیره تنریف (از توابع جزایر قناری)، هم همه چی، حتما برید خیلی خوبه!

از بچه های هتل پرسیدم این اطراف چه جاها و امکاناتی هست، گفتن یک جا همین نزدیک هتل Beatriz Atlantis & Spa ما هست، به اسم هفت استخر، که با آب دریا پر میشه، ولی به صورت هفتا استخره که پله پله قرار گرفتن، هفت یورو ورودیه داشت، و کاملا تمیز و شیک بود.

این مدل استخرا بخصوص برای افرادی که دوست ندارن، درگیری، دم دریا رو با سنگ و چسبیدن شن به پا و بدن و... رو داشته باشن، ولی میخوان از آب سالم دریا استفاده کنن، خیلی خوب و عالیه، تجربش جالبه، پیشنهاد میکنم امتحان کنید.

آقای گلگو یکی از مسافرای کنجکاو ما بود که شب اول، رفت و یه چرخی توی منطقه ی پرتا دلا کروز، که هتل ما هم اونجا قرار گرفته بود زد، وقتی برگشت، بعد از شام بود، و منم توی لابی نشسته بودم، برای اینکه اگر کسی سوالی داره یا راهنمایی میخواد، بیاد و کمکش کنم.

اومد و ازم خواست بریم اطراف یه دوری بزنیم، بیرون هتل که رفتیم، کمی که قدم زدیم، به رستوران های کوچیک و بزرگ و کافه تریاهایی بود، که همگی کنار هم قرار گرفته بودن و محیطای خیلی دنج و گرم و صمیمی داشتن، اغلبم توشون مراسم بود، یا یسری کافه تریا و رستورانای دیگه بودن که بیرون میزصندلی چیده بودنو، یه خواننده محلی براشون اجرا میکرد و ازین جنگای شاد و خنده دار اجرا میکرد و مردم هم غذا میخوردن هم، سرگرم میشدن، جلوتر رفتیم، یه کازینوی کوچولو بود که از جلوش رد شدیم و باز هم جلوتر، یه کافه تریایی بود که روی یه پل سنگی که روی دریا زده بودن، و زیرش حفره حفره بود و مردم میتونستن، روش بشینن و دریا رو ببینن و کافیشونم بخورن، صدای آبی که زیر پایه های پل می زد خیلی جالب و آرامش بخش بود. البته اینجور فضاهای خودمونی و دوست داشتنی، از فضاهاییه که توی کل جزیره تنریف و سایر جزایر مجموعه جزایر قناری به وفور وجود داره.

جلوتر رفتیم، یه جایی بود، شبیه دژ که توپای جنگی رو به دریا گذاشته بودن، انگار برای این بود که مثلا اگر دزدای دریایی یا از سمت آفریقا به جزیره تنریف(از توابع جزایر قناری) حمله میشد، اینجا یه دژ برای مقابله بود، که الان حالت صرفا نماد پیدا کرده بود، عکسم گرفتیم و کلی خوش گذشت.

روز دوم تور تنریف (تور جزایر قناری) - روز ششم سفر

در تور بارسلون (4 شب)، قناری (3 شب)، آمستردام (2 شب)، بروکسل (2 شب)، هتل ما در جزیره تنریف (از توابع جزایر قناری)، صبحانه-ناهار-شام بود، گروه خانواده هامون، توی پکیج فقط یه روز گردشی جزیره تنریف (از توابع جزایر قناری) رو داشتن و روز دوم، روز off ما بود که دوستان رو راهنمایی کردیم، به یه مرکز خرید که نزدیک هتل ما بود.

یکی از خانواده ها اومد و از من خواست، براشون میتونم ماشین رنت کنم یا نه؟ منم سرچ کردم، توی جزیره تنریف (از توابع جزایر قناری)، میشد با هزینه ی خیلی کم هم ماشین برای یکروز کامل اجاره کرد از 40 یورو، تا 120 یورو ماشین های مختلفی داشت. مثلا برای خانواده ها، یه رنو 2015 گرفتیم، با روزی 40 یورو؛ ماشین با باک پر، کم مصرف، و خیلی تمیز و سالم تحویل ما شد.
یه نکته هم بگم راجع به گشت ها، که اتوبوس های هاپ آن - هاپ آف (hop on - hop off) که قبلا هم راجع بهشون توضیح داده بودم؛ که توی جزیره تنریف
(از توابع جزایر قناری) هم فراوون وجود داشت، و شما میتونستید سوار اونها بشید و شهر را با یه هزینه معقول سیاحت کنید.

ازم خواستن همراهشون برم، منم بعد از اینکه، همه چیزو هماهنگ کردم و چک کردم که کسی مشکلی نداره، نقشه شهر و اطلاعات مورد نیاز راجع به جزیره تنریف (از توابع جزایر قناری) را گرفتم و همراهشون شدم.

جاده های پهن و چهار باندی دارن برای رفت و برگشت؛ بنزین زیر 1 یورو بود؛ رفتیم و اول منطقه سانتا کروز (Santa Cruz) و خیابان رامبلا را پیدا کردیم؛ البته کمی با سختی. چون، یخورده تابلوهاشون گمراه کننده به نظر میرسید، البته شایدم ما خیلی باهوش نبودیم.

بالاخره، منطقه را پیدا کردیم، قسمت های ساحلیشون را دیدیم، جای خیلی قشنگی بود، یه نمادی بود اونجا، رفتیم عکس انداختیم؛ خیلی خوب بود؛ یسری فروشگاه ها را دیدیم، ولی اصلا قصد فروشگاه گردی نداشتیم؛ خلاصه نزدیک ظهر شده بود که از همون سانتا کروز (Santa Cruz)، برگشتیم سمت هتل ناهار خوردیم و عصر، گشتمونو ادامه دادیم و از سمت هتل به سمت جنوب جزیره تنریف (از توابع جزایر قناری)، که شنیده بودیم، سیام پارک اونجاست، محله ی آمریکایی ها (Playa De Las Americas) اونجاست، کریستیانوس (Cristianos) اونجاست و (Costa Del Silencio) هم اونجاست و...

البته از محله های جنوب میشه به playa de las Americas – costa del silencio اشاره کرد.

چون سرعت ما بعضی جاها 80 و بعضی جاها 100 بود، یک ساعت و نیم طول کشید تا ما رسیدیم اونجا. مسیر یه اتوبان کاملا مستقیم و واضح بود و بدون اینکه گمراه بشیم، فلش کریستیانوس (Cristianos) را پیچیدیم، که پر از فروشگاه های شاد و شیک بود و لب ساحل را دیدیم که پر از ویلاهای یک طبقه یا دوبلکس خیلی شیک بود، پر از فروشگاه های برند بود و دیدانداز اقیانوسی که واقعا بینظیر بود.

حول و حوش ساعت 6 و 7 بعد از ظهر شده بود، که کم کم، راه افتادیم مجدد به سمت شمال جزیره تنریف (از توابع جزایر قناری)، که خودمونو به شام هتل برسونیم. حدود 9-9:30 رسیدیم هتل و شام رو خوردیم، و هرکسی مجدد به استراحت مشغول شد تا صبح روز سوم.

روز تور سوم تنریف (تور جزایر قناری) - روز هفتم سفر

در روز سوم از تور بارسلون (4 شب)، قناری (3 شب)، آمستردام (2 شب)، بروکسل (2 شب)، ما، صبح، دوتا ماشین هماهنگ کردیم، یکی برای تجار و یکی برای خانواده ها، که مجدد من خودم با تجار رفتم و لیدر مقیم اسپانیامون هم با گروه خانواده ها.

برای خانواده ها گشت مراکز خرید برندهای معروف، کلیسای کاتولیک، گشت دریایی جزایر قناری، بام جزیره تنریف (از توابع جزایر قناری)، کارخونه های قدیمی نوشیدنی سازی که به صورت دستی بودن و... رو برنامه ریزی کرده بودیم که بعد از برگشت، کلی خرید کرده بودن و بشدت هم راضی بودن از لیدر و برنامه ریزیا و خرید و خلاصه، خیلی بهشون خوش گذشته بود.

برای گروه تجار هم که من باهاشون هم مسیر شده بودم، گشت خرید (البته بیشتر فروشگاه هایی که off های بالا داشتن و میشد اجناس خوب پاییزه و بعضی زمستانی ها را از 2 تا 3 یورو به بالا خرید کرد، که کلی هم خرید کردند، برند ها هم بود ولی بیشتر فروشگاه های بزرگ با offer های بالا برنامه ریزی شده بودن.)، ساحل زیبای جزیره تنریف (از توابع جزایر قناری)، (منطقه سانتا کروز Santa Cruz) که یکی از زیباترین ساحل ها هست، و باشن های طلایی که از منطقه شمال آفریقا آورده شده، حدود پنج کیلومتر رو سالم سازی و آماده برای ورزش های آبی کردند. البته این به این دلیله که بعلت قرارگرفتن، قله آتش فشانی "تید" که بلندترین آتشفشان اسپانیاست، کل مناطق جزیره تنریف (از توابع جزایر قناری)، رنگ خاکستری و تیره رنگ دارن.

اول رفتیم به میدان اصلی سانتا کروز (Santa Cruz) و بعد بازارها و در آخر ساحل زیبای جزیره تنریف (از توابع جزایر قناری)، خلاصه تا نزدیکای ظهر اونجا بودیم و کلی شنا و بازی کردیم و برای ناهار، ماشین اومد دنبالمون و برگشتیم سمت هتل، شانس هم آوردیم که آخرای ساعت کاری ناهار رسیدیم، چون ناهار را از ساعت 13:30 الی 15:30 سرو میکردند.

دیگه بعد از اون هم، تیم ها در اختیار خودشون بودن و یسری بعد از ناهار رفتن گشت اطراف هتل و بالاخره، همگی رفتن و آماده شدن، برای پرواز صبح روز چهارم از جزیره تنریف (از توابع جزایر قناری)، به سمت بارسلون (بارسلونا).

روز چهارم تور تنریف (تور جزایر قناری) - روز هشتم سفر

صبح روز چهارم از تور بارسلون (4 شب)، قناری (3 شب)، آمستردام (2 شب)، بروکسل (2 شب)، چون پروازمون ساعت 2 بود، حدود ساعت 10 صبح ماشین ترانسفر فرودگاه اومد دنبالمون.

فرودگاه سانتا کروز (Santa Cruz) اصلا فرودگاه بزرگی نیست، خیلی کوچیک و شیک و تمیزه. ناهار روز چهارم هم با تیم ما بود، از لیدرمون پرسیدیم، اینجا رستوران نداره؟ اونم نمیدونست، گفت نه، بنابر این، به فرودگاه که رسیدیم، همونجا، برای بچه ها ساندویچ کلاب خریدیم و رفتیم که طرف دیگه فرودگاه سوار هواپیما بشیم، که یهو دیدیم، توی دایره ی اصلی کریدور فرودگاه، یه رستوارن برگر کینگ بزرگ هم بود، که به لیدر گفتیم تو چطور نمیدونستی اینجا رستورانه؟

خلاصه، یه نکته جالب این بود که، مسیری که باید طی میکردیم تا به محل سوار شدن هواپیمامون برسیم، یه راهروی بزرگ بود که از وسط یه فروشگاه رد می شد. ازون جا به سمت بارسلون پرواز کردیم.

توی فرودگاه بارسلون، تیکتای پرواز قطری رو برای تیم گرفتم و گروه، با پرواز قطری به سمت تهران پرواز کردن و من به سمت ترمینال دو اومدم برای پرواز آمستردام.